مجازی سازی

راهکار خاص دانشگاه ها

یکی از چالش های که این روزها دانشگاه ها با آن روبره هستند، تامین سیستم های کامپیوتری برای استفاده در محیط های ستادی، و همچنین تامین کامپیوتر برای استفاده اساتید و دانشجویان برای اهداف علمی میبا شد. استفاده از نرم افزار های مختلف توسط دانشجویان، بالا بودن تعدا دانشجویان و همچینین محدود بودن امکانات سخت افزاری ، همیشه مدیران IT دانشگاه ها را با سختی مواجه کرده است. نیاز به آپگرید سالانه سیستم های کامپیوتری یکی معضلات مهم در مراکز آموزشی می باشد.
شرکت فردا نت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از فناوری مجازی سازی راهکار خاصی را برای دانشگاه ها ارائه می دهد که به راحتی میتوان تمامی این مشکلات را حل کرد. استفاده از راهکارهای مجازی سازی و Cloud این امکان را به مدیران IT می دهد که بتوانند سیستم های بروز با سازگاری با تمامی نرم افزار ها را در اختیار کاربران قرار دهند.
در این نو ع راه کارها سیستم های کاربران یا دانشجویان با روش های خاصی خارج از محیط فیزیکی نصب می شود، و دانشجویان و اساتید به راحتی می توانند به تعداد نا محدودی ویندوز با تمامی نرم افزار ها متصل شوند.

در راهکار Cloud PC، که در سایت های آموزشی قابل پیاده سازی هست، هر کاربر می تواند به ویندوز Cloud خود دسترسی داشته باشد، دانشجویان می توانند انتخاب کنند که به کدام ویندوز (مثلا ویندوز ۱۰ یا ۷) وصل شوند.
همچنین استاد هم می تواند به ویندوز خود متصل شود. و دسکتاپ های دانشجویان را مشاهده کند یا با آنها در ارتباط باشد، درس خود را به تمامی دانشجویان بدهد و بتواند دسکتاپ خود را برای آنها به اشتراک بگذارد.

مجازی سازی دانشگاه ها
مجازی سازی دانشگا ها

تعویض بین ویندوز های مختلف

دانشجویان به راحتی و تنها در عرض ۲۰ ثانیه می توانند بین ویندوزهای مختلف نصب شده و یا به سیستم عامل دیگر سوئیچ کنند و از نرم افزار ها و سیستم عاملهای دیگر همزمان استفاده کنند. این بدان معناست گه دیگر نگران نوع یا ورژن نرم افزار در دانشگاه ها نخواهیم بود، و هر نو دسترسی در اختیاران دانشجویان و اساتید قرار دارد.

 

 

در راهکار Cloud PC تغییر یا آپدیت کردن و آپگرید کردن سیستم ها تنها در عرض چند ثانیه قابل انجام است، و مدیران IT بدون قرا گرفتن در محل فیزیکی سیستم ها می توانند به راحتی این کار را از راه دور انجام دهند. 

مجازی سازی
زیرو کلاینت

 

مدیریت بسیار آسان و سریع 

مدیران IT در دانشگاه ها به راحتی می توانند تمامی سیستم های کامپیوتری، تمامی کلاس ها و تمامی سایت های کامپیوتری را از راه دور و از دفتر کار خود مدیرت کنند.

مجازی سازی