تفاوت لایسنس کرک با لایسنس اورجینال TSplus

تفاوت لایسنس کرک با لایسنس اورجینال TSplus

همانطور که از اسم لایسنس کرک مشخص است لایسنسی هست که توسط شرکت سازنده یا تولید کننده نرم افزار ارائه نشده است و افرادی با دستکاری لایسنس های اورجینال آنها را تولید کرده اند. بنابراین چون این افراد از ساختار درونی نرم افزارها مطلع نبوده اند تنها باعث اکتیو سازی نرم افزار و یا از بین بردن محدودیت زمانی می شوند، اما غافل از اینکه این کار باعث برهم ریختگی ساختار اصلی نرم افزار شده و در اجرای درستی نرم افزار خلل ایجاد می کنند.
به طور مثال در لایسنس های TSplus یک قسمتی به نام signature تعبیه شده که در واقع امضای دیجیتالی شرکت تولید کننده نرم افزار می باشد.

کرک TSplus
امضا دیجیتالی لایسنس TSplus

درلایسنس های کرک هم شما مشابه همین را مشاهده می کنید. اما به طور قطع شرکت تولید کننده نرم افزار از کد ها و رمزهای مخصوص به خود در امضای دیجیتالی استفاده کرده است و کاملا قابل تشخیص برای نرم افزار می باشد. شاید به ظاهر نرم افزار اکتیو شود اما در اجرای به درستی نرم افزار اختلال ایجاد می کند. که در موارد گزارش شده: از کار افتادن ریموت دسکتاپ، از کار افتادن وب سرور، ایجاد اختلال در دیتابیس های SQL Server نرم افزار های مالی و ...
در طی نامه ارسالی شرکت JWTS تولید کننده نرم افزار TSplus، نسبت به استفاده از اینگونه کرک ها هشدار داده و عواقب هر گونه مشکل را متذکر شده است.
پس بهتر است به خاطر کمی ارزان تر خریدن امنیت سیستم های خود را به خطر نیاندازید، که در اون صورت باید چندین برابر هزینه کنید تا مشکل به وجود آمده را حل نمایید.
شرکت فردا نت تنها نمایندگی رسمی ارائه لایسنس های اورجینال TSplus در ایران می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =